Table of Contents Table of Contents
Previous Page  10 / 25 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 10 / 25 Next Page
Page Background

Kształcenie zawodowe wWielkopolsce

Po akcesji Polski do UE wzrosło zainteresowanie kształceniem zawodowym. Z da-

nych Systemu Informacji Oświatowej wynika, że odsetek absolwentów gimnazjów

wybierających naukę w zasadniczych szkołach zawodowych i technikach wzrósł

o 7,13 pkt proc. – od 47,5 proc. w roku szkolnym 2006/2007 do 54,18 proc. w roku

2014/2015. W tym roku zasadniczą szkołę zawodową i technikum wybrało jesz-

cze więcej, bo 58,18 proc. Wielkopolan (ZSZ 19,96 proc – 6077 osób, a technika –

38,22 proc. – 11 635 uczniów).

kwentnie dbać o jakość praktycznego kształcenia

tak w szkole, jak i u pracodawców, ale także stwarzać

uczniom warunki do zdobywania wiedzy uniwersal-

nej. Jednym z największych wyzwań dla regionu jest

pozyskanie nauczycieli przedmiotów zawodowych.

Na szczęście prawo pozwala już zatrudniać na stano-

wiska nauczycieli ludzi nie będących nauczycielami

– mówimy tu o przedmiotach zawodowych. Sporym

wyzwaniem jest rozwój zawodowych kursów kwalifi-

kacyjnych. I tu pojawia się ten samproblem – musimy

przygotować nauczycieli praktycznej nauki zawodu.

Przydałby się nam więc projekt „Czas… dla nauczy-

cieli zawodu”.

Rozmawiała:

Anna Mol